Bakan Uraloğlu’ndan açıklama: Rize-Artvin Havalimanı’nda 2 milyon 400 bine yakın yolcu seyahat etti

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, katıldığı canlı yayınlanan programda, Rize’deki ulaştırma ve altyapı projelerini kıymetlendirdi. Rize-Artvin Havalimanı hakkında soruları yanıtlayan Bakan Uraloğlu, Türkiye genelinde 600 civarında uçak bulunduğunu kaydedip 58 havalimanından dünyada 347 noktaya sefer düzenlediklerini söz etti. Uraloğlu, “Havalimanlarına düzenlenecek seferlerde birkaç kriter var. Bir tanesi arz talep sıkıntısı; bizden müsaade isterler biz de o müsaadesi veririz. Türkiye’de Cumhurbaşkanımızın talimatıyla vatandaşlarımız daha çok uçsun diye biz yurt içi uçuşlarında tavan fiyat uygulaması yaptık. Şu anda bir uçağın yüzde 80’inine kadar olanına kadarı 2 bin 500 liradan yükseğe satamaz hiçbir operatör. Yüzde 20’sini de 4 bin liraya kadar satabilir. ‘Business’lar buna dahil değildir” dedi.

‘RİZE’DEN HER HAFTA 72 SEFER VAR’

Uçuş seferlerini haftalık olarak değerlendirdiklerini kaydeden Bakan Uraloğlu, “Rize’den her hafta 72 sefer var. Doluluk oranlarına baktığımızda yüzde 86 ile yüzde 89 ortasında. Bu âlâ bir oran. Biz yüzde 90 doluluğa ulaştığınızda o bölgeye ek çizgi planlayın diyoruz. Rize de tam bu eşikte” dedi.

Ordu-Giresun, Trabzon, Samsun ve Rize-Artvin havalimanlarının birbirine ziyanı değil, katkısı olduğunu vurgulayan Bakan Uraloğlu, “Rize’de birçok sefer iptalinin olduğu ve Trabzon’a yönlendirildiği ile ilgili gündem oldu. Bilhassa vaktinde kalkışlar noktasında Rize’nin Trabzon’dan daha güzel olduğunu söyleyebilirim. Rötarlar ve iptaller konusunda belirleyici olan temelinde hava koşulları. Rize ve Trabzon çok emsal koşulları taşıyor. Birinde iptal edildiyse başkasında devam eden azdır. Oradaki yedek havalimanı Erzurum’dur. Rize ve Trabzon havalimanları birbirinin yedeği değildir” diye konuştu.

‘RİZE-ANTALYA SEFERLERİ GÜNDEMDE’

Rize-Antalya seferlerinin de gündemde olduğunu belirten Bakan Uraloğlu, ekim ayı başında hava yolu operatörleriyle bir ortaya geleceklerini belirterek, “Rize- Antalya uçuşları gündemimizde. Kış ve bahar planlarını için operatörlerle toplantı yapacağız. Bu talepleri karşılamaya çalışacağız” dedi.

Bakan Uraloğlu, ayrıyeten İstanbul’a ek seferlerin konulması için çalışmaların başlatıldığını belirterek, “Hava yolu şirketlerine direkt müdahalemiz olmamakla birlikte bu dalın yöneticisi biziz. Bizim resmi olarak tavan fiyat uygulama yapılmasına yönelik türel bir yetkimiz yok. Operatörleri çağırıyoruz. Maliyetlerini alıyoruz. Cumhurbaşkanımıza da arz ederek tavan fiyat koyuyoruz. Burada bir otorite ortaya koyduk ve koymaya da devam edeceğiz. Önümüzdeki ayın başında hava yolu şirketleri ile toplantı yapacağız. Katiyen kendi inisiyatiflerine bırakmayacağız. Biz fiyatları baskılayarak buraya getirdik” diye konuştu.

Bakan Uraloğlu, Türk Hava Yolları’nın 2033 yılına gelindiğinde halihazırda 460 olan uçak sayısının 813 olacağını kaydederek, “O vakit çok daha rahat etmiş olacağız. Peyderpey bu artış gerçekleşecek. Bakın AJet ve Türk Hava Yolları kiralık uçak bulamıyorlar. Hatırlarsınız tahminen Ajet olayından aksamalar oldu diye çok tenkit aldık. Dedik ki yurt dışı seferlerinden keseceksiniz. Sonrasında da Türk Hava Yolları’ndan uçak desteği yaptılar ve şu anda AJet tertibe girdi” tabirlerini kullandı.

Bakan Uraloğlu, “Rize-Artvin Havalimanı’nda açıldığı tarihten bugüne 15 bin 954 uçak trafiği gerçekleşti, 2 milyon 400 bine yakın yolcu seyahat etti. Yıllık olarak orada 1 milyon üzerinde bir yolcu hareketi var. 2 yıllık bir havalimanı için bu sayılar çok iyi” dedi.

RİZE’YE YAPILAN YATIRIMLAR

Rize’ye son 22 yılda 133 milyar lira yatırım yaptıklarını kaydeden Bakan Uraloğlu, Rize İyidere Lojistik Merkezi hakkında, “Biz 2071’e bakan bir ufukla bakıyor ve ona nazaran planlamalar yapıyoruz. Biz burayı 2026 yılında bitirmeyi hedefliyoruz. Tıpkı vakitte üstyapı çalışmaları hakkında da baş yormaya başladık” dedi.

Samsun’dan Sarp’a süratli tren çalışmalarını başlattıklarını da kaydeden Bakan Uraloğlu, “Muhtemelen önümüzdeki ay Ankara-Çorum ortasının ihalesini yapacağız. Biz bunu hayata geçirdiğimiz vakit Doğu Karadeniz’deki 5 milyonun üzerindeki nüfusa hem seyahat manasında hem yük manasında hitap edeceğiz” diye konuştu.

İKİZDERE-OVİT TÜNELİ ORTASINDAKİ 19 KİLOMETRELİK BÖLÜMÜN İHALESİ BU SENE YAPILACAK

İkizdere ile Ovit Tüneli ortasındaki 19 kilometrelik bölümün ihalesini bu sene içerisinde yapmayı hedeflediklerini belirten Bakan Uraloğlu, “Kırık Tüneli de Türkiye’deki kara yolu tünellerinin en zoru. Bir günde 20 santimetre ilerlediğimiz yerler var. Burası 35 kilometrelik Gölyurt Dağı’nı kısaltıyor. Muhtemelen 2026 yılını bulacak. Devamında da 3 bin kilometreye yaklaşan Dallıkavak Tüneli var. Burayı da inşallah önümüzdeki sene hizmete açıyoruz” dedi.

Salarha Tüneli açıldığı günden bu yana 7 milyon 610 bin aracın geçtiğini tabir eden Bakan Uraloğlu, “Yolu da yaklaşık 11 kilometre kısaltmıştır. Vakitten ve akaryakıttan ortalama 433 milyon lira, karbon emisyonundan da 7 bin 604 tasarruf sağlamışız” diye konuştu.

‘DOLGU ÇALIŞMALARI HASTANE İNŞAATINA PÜRÜZ DEĞİL’

Rize Kent Hastanesi’nin dolgusunun Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü tarafından yapıldığını söz eden Bakan Uraloğlu, “Karadeniz’de yaşanan fırtınalar sonucunda iklim değişikliği konusunda önemli tespitlerimiz oldu. Aylar süren deneyler sonucunda oraya ne yapmamız gerektiğine karar verdik. Biraz daha tahkimatı denize yanlışsız ilerleteceğiz ve hastanenin etkileneceği yeri büsbütün müdafaa altına almış olacağız. Bunu Sıhhat Bakanımızla görüştük. Kararını verdik ve onunla ilgili çalışmayı başlatacağız. Hastane inşaatına mani olmayacak, hastane inşaatı esasen devam ediyor” tabirlerini kullandı.